خداحافظی دراماتیک طارمی با پورتو با اشک و گل تماشایی + فیلم شهردار مشهد: حضور بیش از ۸۵۰۰ ورزشکار در سومین دوره مسابقات جام رمضان بی‌نظیر بود پیکان هم برای استقلال دردسرساز می شود سمیعی در استقلال فقط امضا می کند! چرا ترابی به ترکتور نمی رود؟ ارونوف قصد جدایی از پرسپولیس دارد استقلال به دنبال شکار نقل و انتقالاتی پرسپولیس| آلوز به کجا می‌رود؟ احتمال محرومیت ۴ بازیکن استقلال در بازی با فولاد هشدار برای بازیکنان استقلال| چهار بازیکن در محرومیت ترکیب احتمالی استقلال برابر فولاد در هفته بیست و هفتم | نسخه نکو برای بازگشت به صدر پخش زنده بازی منچستریونایتد و آرسنال در لیگ انگلیس (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین استقلال و پرسپولیس در بین تیم‌های برتر آسیا + جدول کوپال ناظمی: پول اسپانسر‌ها خرج داوران نمی‌شود جانواریو: با قهرمانی استقلال خوشحال می‌شوم برد پرگل پرسپولیس مقابل تیم ملی جوانان تاریخ و ساعت بازی استقلال و فولاد در لیگ برتر | جنگ صدر و قعر موج دستگیری‌ها در فوتبال | ازفعالان رسانه‌ای تا مدیران فوتبالی آلوز در تیررس پرسپولیس اورونوف از ایران رفت! متهمان پرونده فساد در فوتبال ایران به دادگاه رفتند
سرخط خبرها

اتفاقات عجیب برای بازیکنان سودانی شهرخودرو| از مشکل قلبی تا مشکل قبلی!

  • کد خبر: ۱۰۰۳۶۱
  • ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳
اتفاقات عجیب برای بازیکنان سودانی شهرخودرو| از مشکل قلبی تا مشکل قبلی!
چرا بازیکنان سودانی شهرخودرو با وجود دریافت قرارداد با این باشگاه برای بازی همچنان مشکل دارند؟!

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ با وجود گذشت یکی‌دو هفته از ورود بازیکنان خارجی تیم فوتبال شهرخودرو به ایران، شنیده‌ها حاکی از آن است که این دو بازیکن نمی‌توانند برای نماینده مشهد در لیگ‌برتر فوتبال ایران بازی کنند و به‌احتمال زیاد باید به‌زودی به کشورشان بازگردند. سیه‌چرده‌های سودانی که قرار بود عصای دست کادرفنی شهرخودرو در نیم‌فصل دوم باشند، هنوز نیامده با مشکل رو‌به‌رو شدند و مشخص نیست چطور این دو بازیکن گمنام در شرایط بحرانی تیم مشهد در لیگ‌برتر جذب این باشگاه شدند که حالا نیامده باید برگردند. مورگان جکسون و تیتو اکللو، بازیکنان سودانی‌الاصل شهرخودرو، به یکی از سوژه‌های حاشیه‌ای جدید این باشگاه بدل شدند و نه‌تن‌ها هنوز نتوانستند در لیگ‌برتر برای این تیم بازی کنند، بلکه شواهد و قرائن حاکی از آن است که این دو بازیکن باید نیامده کشور را ترک کنند.

از مشکل قلبی تا مشکل قبلی

مورگان جکسون و تیتو اکللو، دو بازیکن اهل سودان‌جنوبی شهرخودرو، حالا برای گرفتن کارت بازی و حضور در ترکیب شهرخودرو مشکلات اساسی دارند. بنا بر اظهارات اسماعیل حیدرپور، قائم‌مقام باشگاه شهرخودرو، مورگان جکسون گویا مشکل قلبی دارد و ایفمارک هنوز از نظر پزشکی او را تأیید نکرده است. البته حیدرپور مدعی است که امروز و فردا قرار است ایفمارک نتیجه نهایی را اعلام کند که شهرخودرو می‌تواند از این بازیکن استفاده کند یا خیر.

بازیکن دوم سودانی شهرخودرو، تیتو اکللو هم مشکلی دیگر دارد. این بازیکن هنوز با مشکل بارگذاری مدارک در سامانه روبه‌روست و براساس گفته برخی منابع در سازمان لیگ، تا این مدارک بارگذاری نشود، این سازمان نمی‌تواند برای دریافت آی‌تی‌سی او اقدام کند.

بی‌اطلاعی کادرفنی از بازیکنان خارجی

دو خارجی شهرخودرو که بعید است در لیگ‌برتر بیست‌ویکم فرصت بازی پیدا کنند، حالا به علامت سؤال بزرگ جامعه فوتبال ایران از مدیران شهرخودرو بدل شدند؛ دو بازیکنی که نه سوابق آن‌چنانی از آن‌ها در دسترس است و نه طبعا شهرتی دارند که بخواهند از آن طریق شناسایی شوند. بازیکنانی که قرار بود برای ترمیم ترکیب عنابی‌ها به مشهد بیایند، اما حالا کادرفنی شهرخودرو از سرنوشت آن‌ها اظهار بی‌اطلاعی می‌کند. سلمان تاجدار، مربی شهرخودرو، در نشست خبری بعد از بازی با هوادار و در پاسخ به سؤال خبرنگاران درباره دو بازیکن خارجی، به‌نحوی معنادار اظهار بی‌اطلاعی کرد.

گویی نه‌تن‌ها خبری از آن‌ها ندارد، بلکه علاقه‌ای هم به آن‌ها ندارد، زیرا کادرفنی که بازیکنی را بخواهد، بی‌تردید پیگیر امور او برای رسیدن به تمرینات و حضور در بازی‌ها خواهد شد. پیش از این، ادعا‌هایی مبنی بر جذب این دو بازیکن بدون هماهنگی و خواست کادرفنی هم مطرح شده بود که حالا با این برخورد کادرفنی و اظهار بی‌اطلاعی از وضعیت این بازیکنان، بر آن صحه گذاشته می‌شود.

پای «کوزین» در میان است؟

بدهی شهرخودرو به مربی ایتالیایی هنوز از کابوس‌های زنده شهرخودروست. شنیده‌ها حاکی از آن است که این بدهی یکی‌دو هفته دیگر با رأی نهایی فیفا بر سر شهرخودرو آوار خواهد شد. مدیران عنابی‌ها که چند هفته‌ای در تلاش بودند رضایت کوزین را جلب کنند و در این راه ناموفق بودند، حتی یک‌بار به مربی ایتالیایی که هدایت تیم‌ملی سودان‌جنوبی را به‌عهده دارد، پیشنهاد بازگشت به مشهد و قبول هدایت دوباره شهرخودرو را دادند که بر سر این موضوع با او به توافق نرسیدند. حالا یک‌باره چطور می‌شود که دو بازیکن گمنام و بی‌نام‌ونشان از سودان‌جنوبی به ایران می‌آیند و جذب تیم مشهدی می‌شوند؟

از طرفی صدایی هم از کوزین در نمی‌آید و مشخص نیست جذب این بازیکنان به بدهی کوزین و توافقات با این مربی ایتالیایی مرتبط است یا خیر؛ زیرا جذب بازیکن گمنام سودانی آن‌قدر به‌خودی‌خود عجیب است که حالا کنکاش در ارتباط آن با ماجرای کوزین دور از ذهن نباشد.

دردی که دوا نمی‌شود

از همه این بحث‌ها گذشته، حضور دو بازیکن گمنام و شاید بی‌کیفیت خارجی در شهرخودرو بحران‌زده شاید درد چندانی از این تیم دوا نکند؛ دو بازیکنی که به‌فرض داشتن کیفیت مناسب هم بعید است بتوانند در فاصله ده‌یازده هفته به پایان مسابقات تأثیر چندانی بر تیم بگذارند، زیرا خیلی‌ها معتقدند همین حالا هم اگر مسی به مشهد پا بگذارد، با شرایط عجیب‌وغریب حاشیه‌ای تیم و بحران‌های فنی که بی‌تردید همه کارشناسان فوتبالی بر آن اذعان دارند، شاید نتواند کمک‌حال شهرخودرو باشد.

از طرفی دیگر، هماهنگی این دو خارجی در این فرصت کوتاه با ساختار فوتبال ایران دور از ذهن است. حالا این سؤال مطرح است که با این وضع، چرا مدیران شهرخودرو اصرار داشتند این دو بازیکن را به خدمت بگیرند؟! شاید همین بروز مشکل در صدور آی‌تی‌سی این دو بازیکن خودش خیریتی به‌نفع باشگاه مشهدی بوده است که در آینده مشخص شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->